onsdag 19 december 2012

Så här inför jul

är det inte roligt att först öppna ett påminnelsebrev om en obetald faktura. Ursprungsbeloppet var på 35:-, påminnelsen är på 500:- (!). Saftig höjning, eller hur?

Nästa brev jag öppnade var min slutskattsedel. Host, host, är tydligen skyldig mer än 20 000:-, vilket jag inte hade en aaaaaning om. Ändå brukar jag vara väldigt duktig med att kolla av deklarationerna och fyllnadsinbetalningarna.

Och snart är det dags att betala den resa jag ska göra i februari.

Man ska se saker och ting från den ljusa sidan, heter det.

Alltså är jag glad (nåja) att jag inte köpte ny bil när jag kunde (= trodde att jag hade råd).

Det är ju bara det att min nuvarande bil är dyr i drift, den är både törstig och börjar kräva en del både större och mindre reparationer.

Är nog lite deppig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar