onsdag 11 februari 2009

Välsignat hundledig

Gudars skymning, vad jag njuter av att slippa kärlekskranke (för att inte säga k-te) store lurv idag! Han piper och gnäller ständigt, måste ut i skogen och nosa efter löptiken minst en gång i halvtimmen. Det får han inte, jag måste ju få annat gjort också.Men idag är han med husse på jobbet.
Ska få vara hundledig på fredag också.
Jaha, idag ska jag få iväg svaren till revisorn, remissvar till kommunen, kolla det sista inför ett föreningsmöte på måndag ... ganska lugnt alltså.
Så jag tänker röja undan lite skräp, glasburkar, konserver, plast mm. Det är en sådan där grej jag skjuter upp i det längsta. "Det är för kallt att stå ute vid behållarna." "Jag har precis städat bilen, vill inte packa den full med skräp igen." "Nämen nu har jag ju inte tid, måste hämta lillungen om en kvart."Nu får det inte längre plats i källarskafferiet, utan påsarna sprider sig ut i korridorerna i källaren. Jag får inte plats själv, så illa är det.
---
Har ni sett kdförslaget om att statsministern ska avsluta sina tal med Gud välsigne Sverige? Vet inte om jag har missat något, men skilde man inte på kyrka och stat häromåret? Varför plötsligt blanda in Gud i politiken?
Den enda som möjligen skulle kunna tänka sig att likt de amerikanska presidenterna säga så vore väl Göran Hägglund. Eller kanske Lars Ohly är en smygtroende?
Jag tror, nej, jag är säker på att detta förslag inte tas upp på allvar. Nästan lite av aprilskämt över det.
:-)

5 kommentarer:

  1. Nämen Fru Larsson!! Gud va kul :) trevligt med nya ställen att träffas på,hihi...
    Ha en skön hundfridag :)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte ta lite röj här hos mig också? Jag har sparat flera garderober om du är intresserad...?

    Förresten - till sommaren är jag nog själv med hund! En Golden.

    :o)

    Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  3. Ser du: nu har jag fått ett ansikte i skaran "personer som följer"

    SvaraRadera
  4. Du får husnycklen när du vill, om du är röjsugen!!! Ta med en kontainer för vinden ska tömmas i vår!!!Där är lite bräder också!!
    ♥KRAM

    SvaraRadera
  5. Oj. Där fick jag en påminnelse... Massor av sånt som ska till återbäringen i mitt garage.
    Men det får bli "en annan dag":_)

    SvaraRadera