fredag 4 juni 2010

Hjärnsläpp

Jag drabbas då och då. Nu hände det igen.

Dags att slutfakturera en kund där vi gjort flera små arbeten under höst och vinter. Jag sitter och räknar på kontraktssummor, minus 90% plus extra beställda arbeten, plus moms, minus ROT-avdrag ...
så plötsligt räknar jag för fort och räknar ROT-avdrag på arbetstimmarna före momspåslaget.

Detta ser jag inte förrän jag tre gånger har rensat skrivaren på trasselpapper, så som det så ofta blir när jag ska lägga in vårt egna brevpapper.

Och så undrar maken varför min papperskorg ständigt är full.

1 kommentar:

  1. Men du såg det!

    Du ska bara veta hur fakturorna ser ut från det välrenommerade företag vi köpte vår luft/vattenpump ifrån... Senast fick vi en kreditfaktura och en uppmaning att betala in ett helt annat belopp. Men ingen faktura. Och beloppet är fel.

    SvaraRadera