tisdag 22 juni 2010

Upp till kamp emot kvalen!

Undersökningarna gällande partisympatier duggar tätt nu och man blir bara mer och mer förvirrad. Ena veckan leder alliansen, nästa vecka leder oppositionen.

I morse publicerade DN en undersökning igen och som vanligt var artikeln öppen för kommentarer. Jag ska villigt erkänna, men jag tycker det iblnad är ganska kul att läsa dessa kommentarer. Många påminner starkt om varandra, säkert är det så att samma kommentator skriver under flera nick.

Ett av dagens bästa inlägg hade "Knegaren". På de 500 tecken som man har på sig, lyckades h*n få in en väldig massa påpekanden om alla försämringar som skett på senare tid.

"Knegaren" raddade upp det ena efter det andra. Slutklämmen var, håll i er nu:

" ... en svensk polisbil ska vara svart och vit och inte se ut som en jäkla julgran."

Ja, där satt den!

Bäva månde Rikspolisstyrelsen.

Jag måste hålla med "Knegaren" om att det allra viktigaste spörsmålet i samhället idag, är just färgen på våra polisbilar.

Inte.

;-)

2 kommentarer:

  1. men skrämmande att SD har så stort understöd. Fy bubblan!

    SvaraRadera
  2. Ja, Ulla, jag håller tummarna för att det är ett slgas felräkning, dem vill jag verkligen inte ha in i riksdagen.

    SvaraRadera