onsdag 27 oktober 2010

Statistik


Statistik kan vara väldigt kul. Man kan bevisa sina teser, man kan få bevis för motsatsen, att man tidigare trott fel. Man kan upptäcka nya saker.

Jag har gått in på min egna bloggstatistik för att se var mina besökare kan finnas någonstans. Inte helt oväntat har jag mest svenska besökare, många av dem kommer från ett slutet community. Andra har hittat hit på andra vägar, liksom jag har hittat nya favoriter.
Så har jag besökare från andra länder också. Att det kommer läsare från Kanada, USA och Australien är inte så konstigt, där har jag en del av mina närstående. Men vem känner jag i Ryssland och i Taiwan? Norge kan jag ana vem som hälsar på, ev Belgien också, men Danmark och Tyskland? I vilket fall är ni alla välkomna hit.

4 kommentarer:

  1. Javisst blir man förundrad-man kan undra hur en del av världen hamnar på just ens egen lilla blogg? Kul är det i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Ofta klickar de ju på "next blog" uppe i listen - det är kul, då kan man hamna var som helst!

    SvaraRadera
  3. Har reagerat precis som du, blir helt paff, hur kommer det sig? Men roligt är det i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Ja, Anni, så gör jag också ibland, men för det mesta hamnar jag på ungefär samma sidor ändå. Andra gånger hamnar jag hela tiden i Sydamerika (!).

    SvaraRadera