fredag 22 oktober 2010

Ja, se det snöar!

Dags att ta in trädgårdmöblerna, tror jag visst.



Och slänga resterna av den stackars pelargonen.



Åttaåringens skolväg idag tio i åtta på morgonen.



Vi gick till skolan, det var alldeles för halt att köra med sommardäck. Nu har maken bytt till dubbdäck på min bil.

Ja, dubbdäck, så miljöovänlig är jag när det handlar om körsäkerhet. De som snackar om att "köra försiktigt" vet inte vad de talar om, när det gäller vinterväglag på min ö. Vinterdäck utan dubbar duger inte, det hjälper inte köra långsamt, man glider av vägen och hamnar i diket i alla fall.

Simma lugnt!

3 kommentarer:

  1. Jag ligger också lite efter:-)

    Fredagskram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu kommer den - vintern! Och gärna för mig, bara det går fort, men HALKAN!!!Tvi vale, Björn och jag och hundarna var nog en syn när vi dansade runt som Bambi.
    På med dina däck - ni ska vara rädda om er, och tacka skaparen att ni inte bor på Hornsgatan i vårt Stockholm!

    SvaraRadera
  3. Och idag regnar det...bra,för vinterdäcken är inte på ännu på min lilla bil...

    SvaraRadera