fredag 17 december 2010

Bättre brödlös än rådlös

Lite segt är det allt med det senaste dygnets snöande. Nu är det dessutom tögrader, och enligt väderleksrapporterna ska det frysa på igen. Då blir det halt. Ännu halare, menar jag.

Jag har haft väldiga mardrömmar om denna snö och att jag är så insnöad på min lilla kulle längst in på den smala, smala grusvägen. Igår skulle en leverans komma, men den avstyrdes. Den kom idag och som tur är, har jag en snäll granne, som upplät lite plats i sin lada åt mitt 35-kilospaket. Tiometerslastbilen hade aldrig kunnat komma in till mig, inte med de snövallar som nästan täpper till vägen helt.





Så här ser det ut! Det röda är en snöpinne.




Men hellre brödlös än rådlös. Jag hittade ett hål och tråcklade ut bilen, så jag kunde köra till närmaste affär för veckohandlingen. Samma snälla granne godkände parkering av min bil utanför sin lada, vilket jag hoppades på, så sedan var det ju bara att dra hem kassarna på åttaåringens pulka.





Så finns det de som verkligen njuuuuuuter av snön!




2 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig fyrbent varelse!!!!
    Visst, mina njuuuuuuter också, i skogen idag var det hundträff, alla 7-8 hundarna lika lyckliga.
    Men livet består inte av njutningar allena, sela hunden och låt den dra hem mattes varor. Annars blir det inget köttben!!

    SvaraRadera
  2. Pulkor är bra både för matkassar och barn i detta väder - och för ryggen!

    SvaraRadera