onsdag 16 mars 2011

En lista till

Anni ville läsa en glad-lista och hon har rätt, det behövs en motvikt.

Alltså, håll tillgodo:

Saker jag blir glad av

när min åttaåring säger de magiska orden "jag älskar dig, mamma"
när min make säger de magiska orden "jag älskar dig, XYZ" (ha, ni trodde väl inte jag skriva ut mitt namn heller)
när bonusbarnen uttrycker sin glädje med att vara hos oss
när lilla svärmor känner sig piggare igen
när pappa faktiskt hör vad man säger (han är nästan döv) och när han inte kommer med stick om sin och mammas skilsmässa
när mammas oro släpper en smula
när jag pratar med min syster som bor alldeles för långt bort (fast jag saknar henne jämt, nu är det snart tre år sedan vi sågs)
att min bror har en så härlig familj

att maken kommer hem i morgon
att jag har en it-kontakt som kan komma kvällstid
att "vår" bilmek har en så välutvecklad servicekänsla
att åttaåringen har en av landets bästa lärare
att solen skiner och jag ser snödroppar och vintergäck på oväntade ställen
att jag inte vill bo någon annanstans än på denna lilla plätt på jorden
att jag gör så mycket av det jag själv vill göra

1 kommentar: