måndag 17 oktober 2011

Faktiskt ganska skönt

tycker jag att det är att PI läggs ner. Genom åren har jag då och då gått in där och förskräckts av avgrundsandarnas vrål i kommentarerna.

Jag citerar Varghjärta, som i sin tur citerar Niklas Ekdahl, tidigare ledarskribent på DN och som 2006 utnämnde "politiskt korrekt till 2006 års invektiv:

”Sedan 15 år tillbaka är detta en stående favorit, oftast utslungad från höger. ‘Politiskt inkorrekt’ har blivit en form av beröm i vårt påstått instängda debattklimat, syftande på självständigt tänkande i form av till exempel negervitsar och blondinskämt. Avsikten med PK-begreppet är i grunden att legitimera cynism; jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet,bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare.”



Bättre kan det inte sägas.

DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar