lördag 11 februari 2012

Skidåkning

Att jag gillar att åka utför har nog inte undgått någon. Idag är det bara ett par minusgrader, det kom ett par cm snö häromdagen och det var ingenting inbokat på familjens schema. Jag passade på att åka till ortens lilla skidbacke. Alla nedfarter skulle vara öppna.

När jag kom dit var det nästan helt fullt på parkeringen.

Eller fullt och fullt, puckoparkering kallar jag det här



Såklart var det tävling igen. Stora backen var avstängd för oss vanliga dödliga, men den långa backen skulle väl duga. Upp, ner, upp, ner, upp, ner, så lite fika, så upp, ner, upp, ner igen några gånger.

Så blev det dags för besiktning inför andra åket för de tävlande. Liftkön blev helt oändlig. Jag åkte några åk till, sedan gav jag upp.

F ö undrar jag varför folk inte kan parkera så här:


Åtminstone femtio bilar till hade fått plats om fler hade parkerat som de brukar göra på vanliga p-platser. Nu var det många som parkerade mer eller mindre olagligt ute på vägen.

Skäms på er!


Släpar de ut skidorna genom sidodörrarna, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar