tisdag 11 december 2012

Kurs igen

Fick precis besked om att jag blivit antagen till ytterligare en skrivarkurs. Denna gång är det på en folkhögskola som kräver textprov, så det känns ju mycket meriterande. Är så glad, så glad, så jätteglad!

Jag var lite klantig och glömde bort sista ansökningsdag. Men jag mejlade i förra veckan och frågade. Det värsta som kunde hända var ju att jag skulle få ett blankt nej. Så blev det ja :-)

Jag läser B-kursen på distans (heltid) på ett universitet i andra änden av landet. Deras C-kurs får vänta till hösten. Den ges bara på halvfart och innehåller inte så mycket utrymme för eget skrivande, det är mer om skrivande.

...

Kanske vågar jag söka till landets bästa skrivarutbildning så småningom.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ju ingen risk att orden tar slut för dig ♥

    SvaraRadera
  2. :-)
    Nä, det är lite lättare med ord än att ta bilder och jobba med EFIT. Skulle aldrig hinna det. Imponeras av alla er som gör det.

    SvaraRadera