tisdag 26 januari 2010

På väg

Vilken energi jag känner idag! Det är så härligt, nu fattar både kropp och själ att jag inte längre ska vara ordförande i min förening. Jag sitter faktiskt och räknar ner timmarna, (just nu är det bara knappt fem timmar kvar).
Jag blir inte revisorssuppleant, det saknas en ledamot i valberedningen och det måste vara en från gamla styrelsen med, men det känns ganska okej ändå. Jag har bra koll på medlemmarna nu och vet vilka som kan tänkas göra ett bra jobb 2011. För övrigt börjar inte valberedningens jobb förrän i höst.

Vad har jag använt energin till då? Jo, jag har bokat in mig på en trippelbehandling på spa (massage, ansiktsbehandling och fotvård) i nästa vecka och jag har bokat in en tid för synundersökning nu på torsdag. Jag vill återgå till linser, förutom att jag ändå behöver nya glasögon för min närsynthet, astigmatism och ålderssynthet. Tror inte det finns linser som man kan ha för allt det, men om jag i vissa lägen bara behöver ha läsglasögon och slippa sitta som en annan berguv med nackspärr, så har jag vunnit mycket.

Jag har nästan bestämt mig för att våga åka till ett gym som har "komigång-gympa" på onsdagsförmiddagar, men innan dess måste jag nog köpa in mig lite på träningskläder och -skor. Har harvat runt i makens jobbartröjor och för trånga mjukisbrallor när jag tränat hemma, men så vill jag ju inte se ut offentligt. Lite fåfäng är jag allt.

Så använder jag våra egna träningsredskap lite oftare och det känns bra! Att dessutom fara iväg och delta i en träningsgrupp någon gång då och då brukar bara höja motivationen och lusten.

I morgon kan snickarna börja på ett kundjobb, vi har ett stort jobb på kontrakt nu och en viss chans på ett ännu större jobb, som kan börja till sommaren. Härligt, härligt!

Just nu är allt uppåt.
Dipparna kommer, men det behöver jag ju inte tänka på nu.

4 kommentarer:

  1. Nya träningskläder kan faktiskt också ha en motiverande funktion, så har jag känt det och då är jag verkligen ingen shopaholic!

    Jag hoppas det blir mera skidåkning i helgen, det är fantastiskt bra motion. Och sen ska jag gå långa promenader med min systers hund när jag är i Finland.

    Lycka till med alla dina goda föresatser!

    SvaraRadera
  2. Kul att få köpa lite nya träningskläder - du ska se att det sätter fart på dig!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Stryk det där "nästan" också - så är du igång!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jag har också haft dagar med energikickar nu, det är verkligen så underbart, en brasa värd att underhålla.

    SvaraRadera