tisdag 13 december 2011

Kurs

Den ena skrivkursen jag går, är slut för terminen, eller rättare sagt, den är avslutad helt och hållet. Den andra, som jag läser på distans, är i full gång. Där är det inget jullov, lärarna förväntar sig inlämning av uppgifter både dagarna före jul, i mellandagarna och så i veckan mellan nyår och trettonhelg. Sån tur att jag inget hellre vill :-)
Så ingår även nätdiskussioner om våra skrivövningar med övriga studeranden. Det är så kul att läsa andras texter, vilka världar man får besöka. En skriver om ..., en annan skriver om ...,
nä, jag skriver inte ut här vilka deckar-, fantasy-, psykologiska romaner jag stöter på. Många går omkring med ett rikhaltigt stoff till hela trilogier och jag skulle inte bli förvånad om inte åtminstone några kommer bli publicerade så småningom.

Nästa skrivuppgift ska vara en dikt. Form, ev rim, meter, eller om det ska vara en fri dikt, det bestämmer vi själva. Jag har ett ämne och en tanke om formen, jag ser fram mot uppgiften. Men dessförinnan ska jag få ihop ett papper om kompendium om  poesi. Jag är inte poet och kommer aldrig bli det heller, just därför är det ju kul att bli utmanad.

Hur som helst, det blir inte mycket bloggat, än mindre hinner jag kika runt och hälsa på mina favoritbloggar. Ha överseende med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar