tisdag 3 april 2012

Fullmånedags

Påskdagen är första söndagen efter första fullmånen efter vårdagjämningen, det kommer väl ni ihåg?

Nu är det fullmånedags igen och därmed dags för vaknätter. I bästa fall sover jag någon eller ett par timmar fram till klockan halv ett-ett och så några timmar fram till klockan sex, när det är dags att gå upp. Men däremellan snurrar jag och tankarna runt, runt.

"Vad ska de nya lammen heta? Duger Kakao och Socker?" (Ja, maken godkände de namnen.)

"Vad det är varmt under täcket!"


"Vad är klockan? Jag vill sova NU."

"Jag får inte glömma att gå igenom mina frågor till intervjun på onsdag." (Researcharbete.)

"Usch, nu fryser jag."

"Ska jag lägga mig i gästrummet?"

"Hm, nej, där håller jag ju på att sortera tyger, sängen är upptagen."

"F-n också."

Efter en minislummer:

"Huga, vilken otäck mardröm."

"Vad betydde den?"

"Säng, säng, säng.
Sova, sova, sova."

"Får jag ligga ifred för katterna om jag lägger mig i någon soffa?"

"Vad är klockan?"

"Hm, maken verkar sova gott. Lyckliga han."

"Usch, det är något som kryper på mig. Kan det vara en fästing?"

"Trööööööött."

Så där håller det på.

Är lite hängig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar