söndag 30 september 2012

När man är över 50

blir man lite bekväm av sig.

Makens favoritplats på morgnarna är framför kakelugnen. Där har han suttit på golvet (inte så bekvämt) med sin halvliterstora mugg med uppmikrat kaffe (det är bekvämt) och tittat in i elden.

Vi har i ett par år pratat om att skaffa en gungstol men inte kommit till skott. Det finns ju, hela tiden, på diverse (nät)auktioner, men priserna rakar snabbt i höjden på hela gungstolar. Mmm, jag vet ju, alltför många gungstolar som säljs via nätet är trasiga. Det hjälper inte alltid att vara gift med en snickare, vi har tusen påbörjade projekt med braatthasaker som bara ska lagas lite.

Jag skulle det till det stora möbelvaruhuset i ett annat ärende och hittade den här:




Maken blev så nyfiken när han såg det platta paketet och började riva upp det genast. På fem röda hade han monterat ihop gungstolen.
- Men ska det inte vara en dyna till? frågade han.

Jag letade upp en tillräckligt stor kudde som han kan sitta på.

- Jo då, det här duger. Om man är pygmé, sa maken.

Meeh ... han får väl sitta med benen utsträckta. Tycker jag.

Dessutom, han sitter i gungstolen varje morgon och tittar in i elden och dricker sin halvliter kaffe.
Och njuter, det vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar