tisdag 22 januari 2013

Myggfritt och tropiker

Det var kallt i morse igen, - 16. Men solen skiner, det ligger snö överallt och det är väldigt vackert.

Jag har börjat komma igång med skrivandet igen. Strax före trettonhelgen lämnade jag in mitt råmanus som då var på 220 sidor och drygt 65 000 ord. Nu börjar jag få lite fart igen, jag bygger ut några kapitel som vid inlämning egentligen var mest som skisser.

På måndag är det inlämning på den nya kursen jag går. Max tio sidor ska skickas in och jag har ju en del att välja från, men helst vill jag skicka in något nytt material. Nästa inlämning är en månad senare och då är jag bortrest. Till dess räknar jag med att jag i god tid skickar in gammalt material. Enligt den information jag fått, ska det finnas internet på hotellet, men jag vill ta det säkra före det osäkra. Vem vet, just de dagarna kanske uppkopplingen inte fungerar? Eller så kanske man inte får skicka filer? Landet jag ska besöka, Kuba, är inte direkt känt för sin öppenhet gentemot omvärlden, det kan uppstå vissa "byråkratiska" problem.

Just nu känns det tillräckligt att fundera på sådana saker som adapter, anteckningsböcker, laptop, kamera ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar