tisdag 9 april 2013

Vad har väl Bernt gjort för ont?

Ingenting vad jag vet. Han är säkert otroligt sympatisk och trevlig. Att han är kobrasnabb har vi sett.

Men det irriterar mig att en idrottare som i princip varje deltävling, i varje moment, kommer sist eller näst sist, ändå kan hänga sig kvar genom nattduellen. Inte bara en gång, utan flera.

Nä, jag gillar inte den idén riktigt.

Samtidigt inser jag ju att just det kan vara det som gör programmet till något mer än "bara" mys och pys och "så kul att få se våra enormt duktiga idrottare skojsa och ha det". Kanske behöver vi tittare den där extra spänningsdelen, kanske behöver vi bli lite förbannade. Precis som när det är tävlingar på riktigt.

Adrenalin, here we go.

Så.

Att Magdalena Forsberg gick vidare till finalprogrammen överraskar inte, hon vann flera deltävlingar eller kom tvåa. Min första favorit Malin Ewerlöf åkte ju tyvärr ut direkt.

Få se vad nästa omgång idrottare kan åstadkomma. Någon har säkert iskalla nerver, några har ett extremt bollsinne, två är säkra i vatten, men det är ju inte bara sådant de tävlar i.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar