lördag 11 maj 2013

Skägg i brevlådan?

Nej, men mjöl i frysen har jag.

Jag förvarar mjölet där för att slippa få små husdjur i det. Jag köper alltid eko-reko-foträta-skor-mjöl som inte blivit utsatt för bekämpningsmedel. Innan jag började ha mjölet i frysen hittade jag ofta små äckligheter i det. Jag gillar djur, men inte mjölbaggar. Inte fästingar heller. Ja, det är väl några till som jag inte vill ha i min närhet.

Hur som helst. Det finns egentligen bara en nackdel med att ha mjölet i frysen. Det är att jag sällan kommer ihåg att köpa nytt mjöl, för jag tänker ju jämt "nämen mjöl behöver jag inte handla, det finns ju minst två kilo i frysen".

Idag upptäckte jag, inför tårt- och kanelbullebak, att vetemjölet inte skulle räcka till både tårta och bullar.
Men jag har ju en påse rågsikt i frysen.

Kan man baka kanelbullar på rågsikt? Kanske blir en riktig hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar