torsdag 14 mars 2013

Torsdagspytt

Ser, verkligen ser, vad det faktiskt står i texten under min profilbild. Jag skriver om sport. Hm, det var då längesedan jag skrev om sport. Ingenting om skidor på längden, tvären, med eller utan bössa. Ingenting om friidrott inomhus, ingenting om simning. Ingenting om boxning heller.

Ska bättra mig, lovar.

Det är bara det att just sporttexter kräver nästan att man skriver i realtid, eller åtminstone samma dag tävlingen är. Få se hur jag löser det, min desktop är i det iskalla kontorshuset (där jag sitter just nu, med både fleecejacka och torgvantar på mig), det är här jag har kontakt med nätvärlden. Min laptop använder jag bara som en avancerad skrivmaskin.

Jaja. Nog om det.

(Under en av promenaderna i Havanna passerade vi ingången till en av stadens mest kända boxningsklubbar. Maken frågade ivrigt om jag inte hade passat på att gå in där. Nej, det gjorde jag inte, svarade jag. Han tittade på mig som om jag var ett ufo och ruskade på huvudet.)





------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En av världens mäktigaste män gillar tango och fotboll. Good for him. Inte för att han lär få chansen att dansa eller lira, inte som Franciskus I. Men han ser ju ändå glad ut på alla bilder.
Åsikterna då? Nej till aborter, nej till samkönade äktenskap, nej till ...
Hade någon väntat sig något annat?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En fråga av en helt annan art: idag delar Guide Michelin ut sina betyg, sina stjärnor till restauranger i Europa. Kommer Sverige få sin första trestjärninga krog? Kommer någon bli av med en stjärna? Kockar med ambitioner biter på sina naglar.



Värd en omväg?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Avslutar med en bild från förra året. Snart är vi där igen.



Fast, eh, när utetermometern tycks ha fastnat på tio minusgrader, vågar man tro på våren då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar