tisdag 8 maj 2012

Ur barnamun

- Om du har en kula och ett lejon på ena sidan om dej och en puma på andra sidan, vilket djur skjuter du?

- Hm, låt mej tänka, hm, vänta, jag skjuter nog puman, för lejon äter mer as än egna rov och så får jag hoppas på att lejonet ger sej på puman och så kan jag springa iväg.

- Fel, fel, fel. Man ska skjuta lejonet såklart, och så sätter man sej i puman och kör iväg!

- Hur tänker du nu, älskade dotter?

- Meeeen, mamma, puman är ju en bil, ju.

(Maken och jag börjar skratta).

- Aha, du tänker på nog att det finns en bil som heter Jaguar!

- Ja just det. Jaguar, sa jag inte det?
 
 
---
 
 
- Vad är det för likhet mellan en glass och en elefant?

- Eh, vet inte, vad?

- Båda börjar på G.

- G? Elefant börjar väl inte på G?

- Jorå, elefanten heter Gunnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar