måndag 28 maj 2012

Jönsson, Le Moine, Wiberg och Wieslander

Nu är de bara fyra kvar i Mästarnas Mästare. På lördag stundar Hell Week och den sista nattduellen. Äntligen säger jag, för nog har nattduellerna alltid varit spännande, men denna säsong är de för spännande. Jag står knappt ut med att se på dem. I lördagens avsnitt när Anders Järryd åkte ur var det väldigt mycket testoreston med huvudbankningar och möbelvältande. Jösses, Jönsson har ju en likadan vargblick som Foppa hade när det begav sig. Och att Järryd har ett hett humör visade sig också.
På söndag vet vi vem som blivit årets Mästarnas Mästare.

Jag vet inte om jag missat något, men nu verkar reglerna i nattduellen ha ändrats. För visst var det väl så tidigare att det var målfoto som användes om båda fick tag på staven? Nu verkar inte det ha lika stor betydelse, snarare är det mer så att den som inte släpper taget och sliter till sig staven vinner ronden.

När Ljungskog vann mot Schwartz tyckte jag nog att det var på det sättet. Jag kunde inte se vem som var först, men det var onekligen Ljungskog som drog till sig staven. Nja, jag gillar det inte. Igår åkte hon dock helt rättvist ut. Hon hade en delseger, men kom sist eller näst sist i nästan alla andra deltävlingar.

Sedan har jag kommit fram till att årets upplägg med två omgångar tävlande, med sex stycken per omgång, inte var klockrent. Svt kanske sparar lite pengar på det, men å andra sidan, programmet kan inte vara särskilt dyrt att producera. Jag gillade när alla var tillsammans från början, när man fick se hur många fann nya vänner och andra fortsatte älta gammalt (läs Holm och Sjöberg). Nu blir det lätt tjatigt med deltävlingarna som ju måste genomföras två gånger. spännande är det verkligen inte med att se idrottare försöka få en spik.

Någon som är helt klockren är Micke Leijnegard som programledare. Han möter idrottarna med stor respekt och han verkar verkligen mena att det var en stor ära att få träffa XYZ i tävlingarna, när h*n har blivit utslagen i nattduellen.  Stor heder åt dig, Micke och må du aldrig tacka ja till att bli programledare för något program i stil med "Smartare än en femteklassare" eller "Minuten". Du är alldeles för bra för det.


Ps. Vem jag hejar på nu? Gissa tre gånger. ;-)

Svt




2 kommentarer:

  1. Missade lördagen program, men såg ju på den lilla reprisen från nattduellen att det var hårda tag mellan Järryd och Jönsson!

    Micke Leijnegard är bara ljuvlig som programledare! Tog ju ett foto med honom vid melodifestivalen i Globen för några år sedan, och när vi tackade för att han ville vara med på bild så sa han att det var han som skulle tacka! Snacka om ödmjuk kille!!!!

    Jag tror du hejar på Pernilla va??? :)

    SvaraRadera
  2. Susjos, visst hejar jag på henne. Snacka om att hon har en superfysik och kan fokusera, dessutom verkar hon vara så genomtrevlig. Det syns att hon gillar media och att hon alltid gjort det. Jag tror hon heter Charmig som mellannamn.

    Handboll, ishockey och curling har inte varit mina sporter, men Le Moine, Jönsson och fr a Wieslander har verkligen visat att deras respektive framgångar inte var en slump. Sådana tävlingsmänniskor de är!

    SvaraRadera